Lyckas du inte signera på Mina sidor?

Efter Googles senaste säkerhetsuppdatering har många medlemmar som använder webbläsaren Chrome problem med att signera tidrapporter och flöden på Mina sidor.

Problemet löses genom att man justerar inställningarna för cookies på sin enhet.

Så här gör du om du signerar på dator

Det är tredjepartscookies som skapar problemen i Chrome. Därför måste du tillåta alla cookies om du surfar från en dator. Det gör du under Inställningar (som du hittar under de tre prickarna till höger om adressfältet i din webbläsare) > Sekretess och säkerhet > Cookies och annan webbplatsdata.

Där ska funktionen för att tillåta alla cookies vara markerad.

Så här gör du om du signerar på telefon eller surfplatta

  1. Öppna Chrome-appen.
  2. Tryck på Mer till höger om adressfältet och sedan Inställningar.
  3. Tryck på Webbplatsinställningar, sen Cookies. Här ska kryssrutan Tillåt cookies från tredje part vara aktiverad

Om detta inte skulle fungera är vår rekommendation att använda webbläsaren EDGE men även webbläsaren Firefox ska fungera.

Det går just nu inte att logga in i Mina sidor med iPhone/iPad med IOS 12 eller tidigare. Med IOS 13 och högre fungerar det bra.  

Om du försöker logga in med iPhone/iPad IOS12 kommer du att efter inloggning med BankID få upp en text som säger "omdirigering sker", sedan kommer du tillbaka till inloggningssidan och du kommer inte vidare.

Vad kan du göra?

Vi rekommenderar dig att använda dator istället för mobil enhet med IOS12.