Medlemsavgift till a-kassan

Medlemsavgiften är för närvarande 129 kronor per månad. Den ska täcka kostnaderna för kassans administration och en del av finansieringen av den arbetslöshetsersättning som utbetalas. Avgiften är den samma oavsett om du arbetar, studerar eller är sjuk.

Det finns tre sätt att betala avgiften: 

E-faktura


Anmälan om e-faktura gör du via din internetbank. E-fakturorna skickas till din internetbank månadsvis. Fakturan är redan ifylld med din medlemsavgift.

Viktigt att tänka på! Om du redan fått hem pappersfaktura måste du betala den som vanligt. Därefter kommer du att få medlemsavgiften aviserad via e-faktura.

Om du i dag betalar din medlemsavgift via autogiro och anmäler dig till e-faktura, kommer autogirodragningen att upphöra per automatik.


Autogiro


För att ansluta dig till autogiro, fyller du  i blanketten autogiromedgivande och skickar in den till a-kassan.
Betalning via autogiro innebär att avgiften dras från ditt bankkonto den 28:e varje månad. Om den 28:e är på en lördag eller söndag kommer avgiften att dras första vardagen efter.


Inbetalningskort

Om du inte valt något av ovanstående alternativ kommer du att få hem inbetalningskort. Vi skickar ut inbetalningskort fyra gånger per år med tre månadsavier per försändelse.

A-kassans bankgiro för inbetalning av medlemsavgifter 5130-8344